Hur lång är leveranstiden?
Normal leveranstid om produkten finns i lager är 1 – 3 arbetsdagar, annars 2 – 5 arbetsdagar.
Om jag köper från flera olika butiker, måste jag då gå in och göra ett köp för varje butik?
Nej det behöver du inte, när du köper av olika butiker så blir ordern automatiskt en och samma.
Kan jag spåra mitt paket?
Ja, när din Retailr skickat produkten får du ett mail med en länk. Följ länken för att spåra ditt paket.
Hur vet jag att mitt paket har skickats?
När din Retailr har skickat paketet får du ett mail om att en leverans är påväg till dig.
Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket på ombudet?
Butikerna ansvarar inte för paket som inte avhämtas inom skälig tid. Paket som åter fraktas tillbaka till butikerna pga. att de inte hämtats ut sker på din risk och det är du som står för fraktkostnaden. Detta gör att det är viktigt att du hämtar ut paket som du har beställt även fast du vill utnyttja ångerrätten.
Min order har inte kommit?
Om du inte hört något från din Retailr efter 5 arbetsdagar gällande leverans ska du kontakta dem.
Vad kostar frakten?
Varje enskild butik bestämmer fraktkostnaden för din beställning. Detta ser du i kassan.
Mitt paket har blivit transportskadat, vad gör jag?
Butikerna besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad när den anländer åtar butikerna sig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Jag har inte fått hela min beställning?
Beställningar som gjorts från flera olika Retailrs kan anlända till dig vid olika tidpunkter. Har den normala leveranstiden gått ut ber vi dig kontakta den Retailr du inte fått din beställning av.
MIN ORDER
Jag har inte fått min orderbekräftelse, hur kan jag se denna?
Kontrollera din skräppost så den inte hamnat där, har du köpt från olika Retailrs kan dina orderbekräftelsen skickas vid olika tillfällen. Har du inte fått en orderbekräftelse 48 timmar efter ditt köp ska du kontakta den Retailr du köpt din produkt av så skickar de den till dig.
Min betalning gick igenom men jag har inte fått en orderbekräftelse, vad gör jag?
Kontrollera din skräppost så den inte hamnat där, har du köpt från olika Retailrs kan dina orderbekräftelsen skickas vid olika tillfällen. Har du inte fått en orderbekräftelse 48 timmar efter ditt köp ska du kontakta den Retailr du köpt din produkt av så skickar de den till dig.
Kan jag byta en vara?
Nej, om du inte är nöjd med ditt köp får du skapa en retur, när du är färdig med returen ber vi dig beställa produkten du önskat från början.
Jag har inte fått med en retursedel?
Ingen Retailr sänder med en retursedel i paketet med hänsyn till miljön. Vill du returnera en produkt ber vi dig maila till den Retailr du köpt av. Uppfyller du rätt kriterier för retur skickar de en färdig retursedel till din mail som du kan skriva ut.
Jag vill lägga till en till vara på min beställning, hur gör jag?
Om du redan lagt din beställning ber vi dig beställa den önskade varan på nytt. Om din beställning inte är lagd klickar du enkelt på “fortsätt handla” så sparas din varukorg.
Jag har inte fått en följesedel
Ingen Retailr sänder med en följesedel i paketet med hänsyn till miljön.
Kan jag avbeställa min beställning?
Du har rätt att avbeställa din beställning så länge Retailrn inte skickat iväg försändelsen. Kontakta gällande Retailr för mer information.
Hur snabbt får jag mitt presentkort efter ett köp?
Ditt presentkort ska vara hos dig inom 30 minuter från det att du genomfört ditt köp.
RETUR & REKLAMATIONER
Hur gör jag en retur?
Vill du returnera en produkt ber vi dig maila till den Retailr du köpt av. Mailet ska innehålla ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller ska framgå klart och tydligt.
Uppfyller du rätt kriterier för retur skickar de en färdig retursedel till din mail som du kan skriva ut.
Kostar det att göra en retur?
Retailrn får inte ta ut någon returavgift. Dock står du för returfrakten vilket dras av på återbetalningen.
Får jag tillbaka pengarna för frakten om jag returnerar min beställning?
Nej, Retailrn betalar inte tillbaka fraktavgiften vid returnering av en produkt.
Jag har fått fel vara
Skulle produkten vara felexpedierad när den anländer åtar gällande Retailr sig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta Retailrn för ett godkännande innan du returnerar en felaktig vara. Klagomålet ska skickas omedelbart till Retailrn du köpt produkten av.
Hur gör jag en reklamation?
Butikerna besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar butikerna sig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart till butiken du köpt produkten av efter att defekten har upptäckts.
Hur vet jag att ni har tagit emot min retur?
När den Retailr du skickat produkten till har hanterat returen får du ett mail där de bekräftar att returen är mottagen.
Hur lång tid har jag på mig att returnera en vara?
Du har enligt ångerrätten 14 dagar på dig att returnera din vara
Jag har registrerat en retur men har ändrat mig och vill behålla varorna, vad gör jag?
Kontakta den Retailr du köpt av skyndsamt, om inte ärendet redan är hanterat kan de hjälpa dig med att häva returen.
BETALNING & ÅTERBETALNING
Är det säkert att handla på retailr.se?
Ja, Retailr.se använder sig endast av säkra och verifierade betalmetoder samt fraktmetoder.
Vilka betalmetoder erbjuder ni?
Du kan betala via kortbetalning, Klarna, Apple Pay eller Google Pay.
Erbjuder ni klarna?
Ja, du kan handla säkert med Klarna på retailr.se
Kan jag delbetala mitt köp?
Ja, du kan delbetala genom Klarna.
Jag glömde ange min rabattkod?
Tyvärr kan vi inte registrera en rabattkod i efterhand, detta måste registreras i kassan vid köptillfället.
Fungerar inte din rabattkod som du önskar ber vi dig kontrollera så rabattkoden stämmer. Stämmer din rabattkod men ändå inte funkar ska du kontakta oss på info@retailr.se så hjälper vi dig.
Hur betalar jag med mitt presentkort?
Längst upp på kassasidan går det utläsa “Om du har en rabattkod, ange kod” Klicka för att kunna fylla i din rabattkod.
Jag har inte mottagit min faktura?
Du kan se din faktura via Klarna, läs mer här.
Jag har problem i kassan
Kontrollera att du har angett giltiga och korrekta uppgifter. Om du har fyllt i dina uppgifter korrekt men ändå inte får det att fungera ber vi dig kontakta oss på info@retailr.se
Jag har gjort en retur, hur långt tid tar det innan jag får tillbaka mina pengar?
Det varierar från Retailr till Retailr. Det kan ta upp till 30 dagar för Retailrn att hantera din återbetalning och för pengarna att komma fram till dig konto. Har du inte fått pengarna efter 30 dagar ber vi dig först och främst vända dig till involverad Retailr, annars kan du kontakta oss på info@retailr.se
Jag har inte mottagit min återbetalning, vad ska jag göra?
Om du inte har fått din återbetalning inom 30 dagar ber vi dig kontakta den Retailr du handlat av.
Varför fungerar inte mitt kort?
Kontrollera att du skrivit in korrekta kortuppgifter och att ditt betalkort är giltigt. Skulle det ändå inte fungera kan du som alternativ använda dig av Klarna. Får du fortsatt problem ber vi dig kontakta oss, info@retailr.se
Jag har inte fått min beställning men det är dags att betala fakturan, hur gör jag?
Kontakta den Retailr som du köpt produkten av för att kunna spåra vad som hänt med din beställning.
MITT KONTO
Vad innebär det att ha ett kundkonto på retailr.se?
Med ett kundkonto kan du bland annat se tidigare beställningar, följa dina favorit-retailrs, följa upp dina supportärenden, följa returer, nedladdningar av digitala produkter med mera.
Hur avregistrerar jag mig ert nyhetsbrev?
Längst ner i vårt nyhetsbrev får du alltid en fråga om du vill avregistrera dig från vårt nyhetsbrev.
Jag kan inte logga in på mitt konto
Kontrollera att du angett korrekta inloggningsuppgifter. Har du angett rätt uppgifter men ändå inte kommer in på ditt konto ber vi dig testa om några minuter igen. Fungerar det fortfarande inte kontaktar du oss på info@retailr.se så hjälper vi dig
Jag har glömt mitt lösenord
Klicka på textraden “glömt mitt lösenord” så får du hjälp att byta lösenordet. Du kommer då få ett ett mail som du ska verifiera för att byta till ett nytt lösenord.
Hur tar jag bort mitt konto?
Om du vill avsluta ditt konto på retailr.se ber vi dig att kontakta oss på info@retailr.se
Hur ändrar jag adressen för mitt konto?
Gå in på din “mitt konto”, klicka sedan på inställningar. Ändra enkelt din adress till din nya önskade adress.
Hur ser jag tidigare beställningar?
För att kunna se tidigare beställningar måste du vid beställningstillfället vara inloggad på ditt kundkonto. Om du varit inloggad vid tidigare beställningstillfällen kan du hitta dina tidigare beställningar under fliken mitt konto → Beställningar.
Hur lämnar jag en recension?
Gå in på önskad Retailr eller produkt, scrolla ner till “recensioner”. Där kan du sedan lämna en egen recension.
Hur ändrar jag min recension?
Om du är inloggad och har din recension framför dig kan du enkelt klicka på “ändra” för att ändra din recension.
Jag vill skapa ett konto men det står att mejladressen är upptagen
Använd en annan mejladress för att kunna skapa ett nytt konto.
ÖVRIGA FRÅGOR
Hur kontaktar jag kundservice?
Om du inte hittar det du söker bland svaren kan du kontakta oss genom chattfunktionen som du hittar på din skärm (symbolen är grön och svart). Vill du hellre maila oss ber vi dig göra det på info@retailr.se
Kan jag prata med en Retailr om deras produkter?
Ja, våra Retailrs hjälper dig gärna. Du kan kontakta dem via deras egen sida där det finns en kontaktknapp. Du kan också hitta chatt – funktionen på produktsidan.
Samma vara har olika priser, vad är skillnaden?
Varan kan då vara från olika Retailrs. Är du osäker på produkten du önskar köpa kontaktar du smidigt den Retailr som säljer varan genom att klicka på “chatta med retailrn” på produktsidan.
Varför använder ni cookies?
När din webbläsare kontaktar samma webbserver igen skickar den tillbaka en kopia av filerna. Detta gör att webbsidor bland annat anpassas efter vad du har gjort tidigare. Dessa små filer kallas kakor eller cookies.
Hur hanterar ni mina personuppgifter?
Hur vi hanterar dina personuppgifter kan du läsa här.